sobota, 19 sierpnia 2017

Od Reski, CD Vene

Skrzydła? Chwilkę się nad tym zastanowiłem, ale Vene szybko dodała, że marzy o nauce gry na skrzypcach, więc i porzuciłem myśli o nich. Uśmiechnąłem się ni to do niej, ni to do siebie, słysząc, jak mówi, że "jest w tym kaleką". Wiadomo, że na początku nie musi wychodzić, ale jeśli poświęciłaby temu więcej czasu, z pewnością mogłaby zagrać jakiś wspaniały utwór na tym instrumencie.
– Jesteś pewien, że chcesz ze mną wybierać pocztówki dla młodszego brata? – spytała.
– No pewnie, że chcę. Wybieranie z kimś innym to świetna sprawa, więc liczę, że znajdziemy coś dobrego.
Pocztówki dla młodszego brata, co? To całkiem miłe, że myśli o swoim rodzeństwie, choć całkiem możliwe, że ten ją nęka. Młodsze rodzeństwo, które się wkurzy, potrafi nieźle dać w kość. Br... Ja mam tylko jedną, która mogłaby mi zrobić krzywdę, a Vene ma aż trójkę. Gdyby tak się zmówiły, byłoby źle, przynajmniej tak mi się wydaje.
Weszliśmy do sklepu. Irytujący dźwięk dzwoneczków towarzyszył otwieraniu drzwi, więc sprzedawca od razu przeniósł na nas wzrok. Przywitał nas cichym "bry" i uśmiechem, po czym pewnie stanął za ladą, czekając, aż do niego podejdziemy. Miałem zrobić krok do przodu, ale dziewczyna złapała za materiał mojej kurtki.
– Gdzie idziesz? Stąd wybieraj – szepnęła, poprawiając szalik.
Pokiwałem głową i przycupnąłem po drugiej strony stojaka, przebierając w sztukach, które znajdowały się na dole. Od dawna nie miałem okazji z tak bliska obserwować podłoża, kiedy jeszcze w miarę myślę i ogarniam, co się dzieje wokół mnie. Ich jest za dużo... Po co tyle różności? Wystarczyłaby jedna ze wspaniałym ujęciem miasta i byłoby dobrze, a tak to trzeba się męczyć. Powoli sprawdzałem każdą z osobna, ale jak dla mnie żadna nie była zachwycająca i nie wiedziałem, która mogłaby wprawić w zachwyt brata Vene.
– Opowiesz coś o swoim bracie? – zagadnąłem. – Wiedziałbym, które wykluczyć od razu. W końcu nie każdy przepada za widokówkami, gdzie losowo wstawiono miniaturki smoków. – Wyciągnąłem rękę, pokazując dziewczynie znalezioną pocztówkę. – Prawda?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.
.
.
.
.
.
template by oreuis