W skład centrum Paktu Atlantydzkiego wchodzą:
1) Trójkąt Alternatywny
Świat realny (2017r) - zasadniczo jest to opcja podstawiona przede wszystkim dla osób, które są zainteresowane blogiem, ale wolą poruszać się w znanych realiach, aniżeli babrać się w cudzym uniwersum, które wiadomo - niekoniecznie każdemu podejście.
Dystopia (2013) - pomiędzy udowodnieniem istnienia "boskiej cząstki", lub po prostu bozonu Higgsa, a badaniem wpływu czterolistnych koniczyn na życie bydła, ludzie odkryli sferę. W wyniku nadmiernej pewności siebie, kilku błędów w laboratorium wojskowym prace nad "idealnym żołnierzem" przypadkowo doprowadzono do wybuchu epidemii. 2012 rok okazał się zgubą tego świata, który pełen zombie, zmierza w stronę autodestrukcji.
Utopia (2132) - dzięki wskazówkom z przyszłości (po odkryciu sposobu na podróżowanie w czasie), ludzie mogą żyć w spokoju i harmonii, wspólnie z maszynami, które stały się nieoczekiwanym sprzymierzeńcem. Stopniowe walki narodowościowe oraz pierwsze badania nad sztuczną inteligencją umożliwiły ostateczną asymilację maszyn.
2) Kwadrat AIKE
Aleraja - Aleraiczycy są znani i dumni ze swoich tradycji przewodzenia żywiołom. Kraj powstał na podwalinach sześciu plemion, czczących żywioły jako bóstwa, według legend bogowie zstąpili z nieboskłonu, nagradzając ludzi darem panowania nad żywiołami. Po wiekach rozcieńczania krwi Aleraja tonie w wojnie domowej, gdzie codziennością stają się walki w oparciu o wieloletnie waśnie, kradnąc bardziej zaawansowaną technologię z Kuramy. Pakt Atlancki postawił Alerai ultimatum - w przypadku nie usystematyzowania systemu do ukończenia nauki pierwszego pokolenia AWU państwa, Cesarstwo Anory podejmie kroki zbrojne na drodze stłumienia krwawych walk.
Insuma - Aleraja ma swoje żywioły, Edania swój totalitaryzm, Kurama swoją technologię, a Insuma ma piekielne szczęście i piekielnego pecha. Z jednej strony kraj posiada niezwykle obfite zasoby naturalne, ponad 90% stopu metali sferycznych potrzebnych do tworzenia czegokolwiek odpornego na działanie sfery pochodzi właśnie z Insumy. Kraj opanowany przez handlowców, szara strefa, która wielokrotnie była solą w oku pozostałych narodów kontynentu. Historycy od lat zastanawiają się czemu Insuma jeszcze stoi, skoro nie może równać się gotowością wojskową nawet z biedną Alerają. Tajemnica tego jest prosta - Insuma leży na świętych ziemiach. Legendy głoszą, że to właśnie tutaj powstał pierwszy nadajnik Sfery, co lepsze - w sposób naturalny, poprzez rozpad pierwiastków elementarnych, co jest już wyższą fizyką sferyczną.
Kurama - Kurama jest technicznie najbardziej zaawansowanym krajem kontynentu, gotowa chronić swoich sekretów za wszelką cenę. Większą część społeczeństwa stanowią droidy, z czego głową kraju jest stale rozwijana samoczynnie i w pełni samodzielnie - SI - K.U.R.A.M.I.A.
Edenia - Edenia z jednej strony jest rajem. Obywatele Edenii żyją szczęśliwie, pełni harmonii, niczego im nie brakuje. Pojęcie takie jak "bieda", nie istnieje dla wyższych warstw społecznych, ale trudno nazwać ich ludźmi. Rozwój Edenii bazuje na dominacji nad innymi narodami oraz rasami, w rezultacie są największym dystrybutorem niewolników we wszystkich krajach Paktu Atlantyckiego, często sprzedając ich do Kuramy jako potencjalnych nosicieli SI. Wiele lat temu wygnali Niziołki, za wywołanie buntu pośród niewolników.
3) Krąg Sferyczny
Tajga - w Tajdze nigdy nie wschodzi słońce, dzięki czemu to idealne środowisko dla wampirów. W kraju panuje zakaz spożywania cudzej krwi bez pozwolenia, przynajmniej od cudoziemców. Po odkryciu formuły syntetycznej krwi większość Panów Nocy zmieniła upodobania smakowe - ostatecznie ludzie rzadko pilnowali co jedzą, co piją, jakich używek używają, co sprawiło, że ich krew jest w większości niesmaczna.
Valentine - o dziwo, trudno znaleźć bardziej romantyczne miejsce niż Valentine. Kraj artystów, poetów, pisarzy oraz filozofów boryka się jednak z jednym problemem. Drobnym. A dokładniej z kolonią smoków, które stopniowo zaczynają upominać się o swoje ziemie. W wyniku waśni pomiędzy przodującymi rodami - Montami oraz Kapletti - stosunek do smoków pozostaje nieroztrzygnięty. Montami stosują praktyki dyplomatczno-hodowlane, z kolei Kapletti woleliby wytępić wszystkie jaja, zanim coś gorszego się z nich wylęgnie.
Katownia - Katownia na dobrą sprawę ma równie długą historię co Cesarstwo Anory, ale stąpała po nieco bardziej krwawych ścieżkach, w dodatku usłanych trupami kolejnych stracanych wodzów-panów. Populacja Rogatych Ludzi spada, podobnie jak szansa na wyjście z trudnej, nieco abstrakcyjnej sytuacji, w końcu, po upadku Katowni, skąd będą brali się następni wielcy wojownicy?
Wolna Lotaryngia - swego czasu Lotaryngia rozdzieliła się z Księstwem Wolnego Ludu Czasu, chcąc odzyskać suwerenność, którą utracili przy Wojnach Południowych. Zasadniczą różnicą pomiędzy krajami jest fakt, że czarodziejski fach w Wolnej Lotaryngi nie jest tępiony, a poważany. Latające Uniwersytety skupiają najwybitniejsze umysły Krągu Sferycznego.
Księstwo Wolnego Ludu Czasu - Wolny Lud Czasu wyewoluował ze stwierdzenia: "Panie, że ja nie dam rady?!" i wszystko byłoby dobrze, gdyby się na tym skończyło. Delikatnie rzecz ujmując, jeżeli nie poszukujesz nic nie wartych reliktów zamierzchłych cywilizacji, nowego zegarka lub (o dziwo) niewolnika, nie masz po co przybywać do tego miejsca.
4) Punkty Elementarne
Cesarstwo Anory - najlepiej rozwinięty kraj, teoretycznie jedną stopą tkwiący w monarchii absolutnej, a z drugiej strony centrum wszelkiego rozwoju. Anora najbardziej ucierpiała w wyniku epidemii białej gorączki, ponieważ to na jej terenach znajdowało się epicentrum. Wiele ludzi wyjechało na emigrację, chcąc uciec przez zarazą - większość nie wróciła. Ci, którzy zostali, w większości zostali zdziesiątkowani przez straszliwą chorobę, która czaiła się w powietrzu i wodzie, jednocześnie aktywując się nagle, działając szybko i zarażając każdą potencjalną ofiarę. Obecnie Anora stanowi centrum przemysłowe połączone z dziwną mieszanką tradycjonalnego systemu społecznego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz