Systemy i ciekawostki
QuestyQuesty są dodatkowym sposobem na zarobienie rubli atlanckich, a przy tym na rozruszanie twojej postaci. Możesz znaleźć je w gazetce, na mieście lub w postach od członków samorządu, którzy od czasu do czasu będą potrzebowali twojej pomocy w rozwiązywaniu szkolnych problemów. Na samym początku questu pojawi się informacja, w jaki sposób będzie mógł on wpłynąć na fabułę bloga. Każdy quest dzieli się na 3 etapy, żeby przejść do następnego etapu postacie będą musiały wypełnić cel z poprzedniego. Postacie mogą same napisać quest z góry do dołu lub w niektórych momentach być szturchane w konkretnym kierunku przez administracyjną narrację, to już - wszystko zależy od was!
Zakupy
Wystarczy napisać opowiadanie, w którym twoja postać idzie do miasta i coś kupuje. Administracja automatycznie odejmie cenę zakupu od stanu twojego konta i doda przedmiot do ekwipunku. Jeżeli kupujesz kota w worku, dowolnego zwierzaka lub inne niespodzianki najczęściej pod koniec opowiadania twoja postać otrzyma anonimowy list z ciekawostką na temat przedmiotu zakupu.
Opowiadania
Opowiadania to dowolny wyrywek z historii twojej postaci. Może być z przeszłości, przyszłości - wszystko, czym chciałbyś się podzielić. Każde opowiadanie jest indywidualnie wyceniane, dzięki czemu postać otrzyma za nie dodatkowe ruble atlanckie!
Biblioteka
Każda osoba może dodać dowolny tekst do biblioteki pisany prozą lub wierszem. Wiersze są wyceniane indywidualnie, z kolei w przypadku prozy stosujemy przelicznik 25 rubli = 500 słów. Można pisać podręczniki, legendy, baśnie, artykuły, wycinki z gazet, nie obrazimy się nawet za stare opowiadania, już administracja się postara, żeby je przerobić na powieści.
Ekwipunek
W Karcie Atlanckiej możesz zauważyć podpunkt "Ekwipunek", dzięki czemu będziesz mógł stale obserwować rzeczy posiadane przez twoją postać. Jedne będzie można wygrać w zawodach, inne otrzymać za wykonanie zleceń, a jeszcze kolejne zwyczajnie zakupić. Zasadniczo w ekwipunku zostaną umieszczone przedmiotu o znaczeniu fabularno-mechanicznym. Przykładem mogą być zakupione książki z miejscowego antykwariatu, karnet na stołówkę, karta transportowa uprawniająca do darmowych przejazdów i wiele innych rzeczy. Jedne będą miały datę ważności, istnieje możliwość ich zużywania, a kolejne będą trwać na wieki wieków, czekając aż postać ponownie się nimi zainteresuje.
Startowo postać zaczyna z ekwipunkiem:
1) Komplet podręczników z danego przedmiotu
2) Karnet stołówkowy (opłacony na semestr)
3) Kuralet - tablet kuramski, ufundowany przez Kuramską Organizację Oświaty
4) Zestaw szat profesorskich letnich i zimowych
5) Kartę transportową (opłaconą na semestr)
6) Poradnik nauczyciela
Formy sprawdzania wiedzy
AWU przyjęło kilka form sprawdzania wiedzy, które pozwalają i uczniom zarobić kilka punktów, i nauczycielom lepiej przygotować ich do egzaminów. Przy tworzeniu lekcji nauczyciel może zostawić kilka pustych pół w środku opowiadania, które czekają na odpowiedzi ze strony uczniów. Należy zostawić je w komentarzu pod opowiadaniem, a administracja doda je do niego. Inną możliwością są kartkówki, gdzie każdy uczeń otrzymuje link do arkusza, który należy wypełnić do końca tygodnia, z każdej kartkówki można otrzymać maksymalnie 10 punktów. Ostatnią opcją są egzaminy. Działają one podobnie do kartkówek, różnią się jedynie ilością punktów, która w przypadku egzaminów wynosi 20.
Podział zajęć
Jeżeli postać uczy czegoś na poziomie podstawowym, nie oznacza to, że będzie prowadzić poziom rozszerzony. Nauczyciel może prowadzić kilka przedmiotów, warunkiem jest to, że lekcje nie będą się na siebie nakładać.
Alchemia (Wolne) --> Eliksiry [E] (Wolne)
Zielarstwo (Wolne) --> Zielnictwo [Z] (Wolne)
Historia (Wolne) --> Historyzm [H] (Wolne)
Wszechmowa (Wolne) --> Mowoznastwo [M] (Wolne)
Gatunkizm (Wolne) ---> Rasoznastwo [RA] (Wolne)
Wróżbiarstwo (Thomas Nibyłowski) --> Wizjonerstwo [W] (Thomas Nibyłowski)
Literatura (Wolne) --> Analiza kultury [AK] (Wolne)
Numerologia (Wolne) --> Runozastwo [RU] (Wolne)
Nauki umowne (Wolne) --> Nauki ścisłe [NŚ] (Wolne)
Sztuka ciała (Rezerwacja - Raven) --> Samoobrona [S] (Wolne)
Dyplomacja (Rezerwacja - Meian) --> Dyplomaturgia [D] (Rezerwacja - Meian)
Sztuki artystyczne (Amadeusz Remus) --> ----
Jak zarabia nauczyciel
Nauczyciel zarabia kijowo. Cóż, najniższa średnia krajowa, praca umysłowa, mnóstwo kartkówek i sprawdzianów do sprawdzania w czasie wolnym... Średnia pensja nauczyciela jednego przedmiotu to 1500 rubli na semestr, aczkolwiek odciągane jest z tego 500 rubli na pokrycie mieszkania w akademiku dla nauczycieli, wyżywienie oraz podstawowe materiały do nauki. Jeżeli nauczyciel mieszka w mieście, odciągany jest koszt 100 rubli na wyżywienie + czynsz.
Warunkiem uzyskania wypłaty jest:
1) Napisanie minimum dwóch opowiadań o przeprowadzonej lekcji (dla przedmiotu podstawowego), które dla uczniów posłużą jako materiał do nauki na egzaminy. W przypadku przedmiotu rozszerzonego - minimum jedno opowiadanie, z którego uczniowie również będą mieli pytania na egzaminach. Każde opowiadanie min. 300 słów.
2) Utworzenie minimum jednej kartkóweczki dla kochany uczniaków w semestrze dla profilu rozszerzonego, jeżeli nauczyciel prowadzi przedmiot podstawowy - nieobowiązkowe.
Mieszkanie i Akademik
Pokoje nauczycieli znajdują się w osobnym budynku, za biblioteką i akademikiem studentów. Nauczyciele posiadają wspólną, słabo wyposażoną kuchnię, a każdy pokój posiada osobną łazienkę. Budynek ma cztery piętra, na pierwszym mieści się kuchnia, jadalnia oraz pokój do odpoczynku. Na drugim i trzecim piętrze znajdują się pięć pokoi jednoosobowych. Na ostatnim piętrze znajdują się dwa pokoje dwuosobowe dla par oraz małżeństw oraz jeden jednoosobowy.
2 Piętro
Pokój 1 - Wolne
Pokój 2 - Wolne
Pokój 3 - Wolne
Pokój 4 - Wolne
Pokój 5 - Wolne
3 Piętro
Pokój 6 - Wolne
Pokój 7 - Amadeusz Remus
Pokój 8 - Wolne
Pokój 9 - Wolne
Pokój 10 - Wolne
4 Piętro
Pokój 11 - Wolne&Wolne
Pokój 12 - Wolne&Wolne
Pokój 13 - Thomas Nibyłowski
Istnieje możliwość wynajęcia kawalerki lub całego pokoju na własność - na terenie kampusu lub w pobliskim mieście. Jest to niezwykle droga inwestycja, dlatego zaleca się, aby przed podjęciem ostatecznej decyzji znaleźć kogoś, z kim mógłbyś podzielić koszta. Oprócz tego - warunkiem uzyskania zgody na samodzielne mieszkanie poza akademikiem jest przetrwanie w AWU min. 1 semestru.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz